fbpx

Bine ați venit pe la noi!
Suntem călători, ne place să fim musafiri, dar suntem și gazde la Pensiunea Cuplu Călător

Cuplu Călător Vipassana

Începutul călătoriei

După mai mulți ani de voluntariat și experiențe naționale și internaționale am îmbrățișat această pasiune către călătorii și turism. Amândoi am fost membri în AIESEC, cea mai mare organizație de tineri din lume ce are ca scop să dezvolte potențialul de lider prin proiecte locale și experiențe internaționale.

Claudia este din Jurilovca și a avut experiențe internaționale în domeniul educației în Praga (Cehia) și antreprenoriat în Adana (Turcia), iar Marius este din Constanța și timp de 1 an a lucrat în business development în Malaezia, iar ulterior a fost voluntar în domeniul educației pe un proiect în Vietnam.

Ulterior, am lucrat câțiva ani în București, dar în 2015 ne-am dat demisia și am plecat într-o călătorie fără termen de întoarcere. Am conștientizat că este momentul potrivit să călătorim, într-un mod mai intens și mai profund, iar apoi să construim propriul drum.

Am plecat de acasă cu misiunea precisă de a descoperi o mică parte din diversitatea și bogățiile lumii, să învățăm despre turism și ospitalitate ca apoi să ne întoarcem și să punem umărul la dezvoltarea turismului românesc.

Cuplu Călător prin România

Pe 3 Iunie 2015 ne-a luat prima mașină la autostop, iar seara am fost găzduiți de o familie foarte primitoare în comuna Năeni, județul Buzău. Așa a început călătoria.

La finalul lunii Septembrie, după  6000 de km cu autostopul și mai bine de 2300 km de mers pe jos, ne-am întors în Dobrogea cu multe povești, experiențe și o înțelegere mai bună despre România și despre români.

Ne-am dorit foarte mult să fie o călătorie despre locuri și oameni, să descoperim cât mai multe din bogățiile țării, dar și să înțelegem mai bine oamenii care o locuiesc, cultura, tradițiile, istoria și spiritualitatea. Mai bine spus, ne-am dorit să avem o călătorie mai profundă, mai intensă, ce poate avea loc, poate, o singură dată în viață. Am fost norocoși că am fost luați la drum de sute de șoferi deschiși și am fost găzduiți de zeci de oameni ospitalieri.

Am ajuns în aproape toate județele țării, am urcat pe munți, ne-am tărât prin peșteri, am stat la mănăstiri, am făcut brânză la ferme, am cosit fânul și am avut parte de foarte multe experiențe unice.

Cuplu Călător Biertan

6000 km cu autostopul 2300 km pe jos

în ROMÂNIA

45 localnici gazde 270 LOCURI vizitate

Cuplu Călător Iran

Cuplu Călător prin lume

După ce am simțit că am descoperit tot ce ne-am dorit din țara noastră, am traversat Bulgaria și am început aventura din Turcia. Experiența din România ne-a adus atât de multe satisfacții și am dorit să repetăm rețeta, cât mai multă deplasare cu autostopul și să fim găzduiți de cât mai mulți localnici.

Am continuat călătoria prin Georgia, Armenia, Iran, Dubai, India, Malaezia, Singapore, Thailanda, Myanmar, iar din Hong Kong ne-am întors acasă.

Inițial am avut în plan, încă din România, să lansăm un blog și să postăm articole și video constant, dar am renunțat la câteva zile de la plecarea în călătorie.

Pentru noi a fost mai important să direcționăm acel timp de lucru către interacțiunea cu gazdele noastre, cu oamenii pe care îi întâlneam sau să ne bucurăm de locuri pe care, probabil, nu le vom mai revedea. Așa am rămas cu pagina de facebook Cuplu Călător pe care am postat constant câteva poze și  povești din fiecare loc.

Experiențe și amintiri

Au fost aventuri și experiențe unice.

În aceste țări am interacționat cu oameni din diferite generații, cu diferite situații financiare, de la orașe sau din zone rurale. Am învățat din aceste interacțiuni și am profitat la maxim de ele, ținând cont că într-o vacanță obișnuită nu ai așa mult acces la localnici.

Am traversat Iran din nord până în sud, fiind găzduiți timp de o lună numai de localnici. Aici am apreciat și mai mult libertatea și implicarea civică.

În India, pe malul râului Gange, la poalele Munților Himalaya, am făcut yoga timp de 2 săptămâni într-un ashram, fiind înconjurați de natură și spiritualitate. Iar cele 2 luni în India au fost ca un rollercoaster, având constant trăiri și emoții opuse.

Am rezistat cu noi înșine timp de 10 zile în tabara de meditație Vipassana la un templu în Myanmar. Am rememorat aici doar câteva experiențe de neuitat.

Ne-am făcut prieteni și am trăit momentele.

11 țări vizitate 7 luni

Din ROMÂNIA până în HONG KONG

OSPITALITATE EXPERIENȚE

Începutul Pensiunea Cuplu Călător

Gazde în Dobrogea

După aproape 1 an de la plecarea cu rucsacurile în spate, ne-am întors acasă, în Dobrogea, și am început proiectul Cuplu Călător, de data aceasta având obiectivul să devenim gazde.

O prietenă, consultant pe proiecte cu fonduri europene, ne-a transmis  oportunitatea de a construi o agropensiune în Delta Dunării. Atunci am simțit că este momentul potrivit să ne întoarcem, să începem proiectul și să ne stabilim o bună parte din viață în Jurilovca.

Din punctul nostru de vedere, Jurilovca este cea mai potrivită locație pentru a descoperi Dobrogea și probabil cea mai frumoasă comunitate din această regiune.

Am preluat Pensiunea Milică, iar în 6 ani am găzduit peste 4500 de oaspeți, am învățat despre business în turism, despre construcții și ospitalitate.

Iar în Decembrie 2021 am finalizat construcția și am deschis Pensiunea Cuplu Călător. A fost un vis, transformat în obiectiv și în strategie pe 7 ani, iar acum acest vis este locul nostru unde putem fi gazde. (Poza este făcută în groapa fundației).

Pensiunea Cuplu Călător

Considerăm călătoria ca fiind cea mai puternică formă de învățare. Desigur, vorbim de experiențe noi, informații noi și descoperiri noi, nu doar de o relaxare la plajă.

Viziunea noastră este să devenim un centru de unde oaspeții noștri vor descoperi o bună parte din Dobrogea, la nivel de natură, istorie, cultură, tradiții și gastronomie.

Pensiunea are forma unei cărți deschise, în care fiecare oaspete să-și scrie povestea. În spatele pensiunii, la nord, este parcarea, iar în fața pensiunii, la sud, este grădina. Din balcoanele camerelor se vede Lacul Golovița.

Fiecare cameră are propria tematică, balcon și binoclu. O ședere confortabilă, spunem noi. Pregătim rețete tradiționale cu produse de la noi din grădină sau de la producători din zonă. Avem țuiculici de casă, peste 10 lichioruri de casă și multe vinuri dobrogene.

Oferim excursii ghidate la cetăți, excursii cu barca la Gura Portiței, în Laguna Razim-Sinoe și în Delta Dunării. Organizăm plimbări cu bicicletele sau cu caiacele. Ne bucurăm de seri tradiționale alături de un ansamblu folcloric din Jurilovca și încercăm să oferim cât mai multe experiențe oaspeților noștri.

Șantier Pensiunea Cuplu Călător

JURILOVCA DOBROGEA

pentru mai multe povești și momente

pentru mai multe detalii și rezervări

Vă așteptăm la noi în Jurilovca să și să construim amintiri împreună.